Πήγαινε στο περιεχόμενο
AETOS™

Άγχος για τις επιδόσεις τους στα μαθηματικά έχουν τα κορίτσια

Recommended Posts

mathimatics-0.jpg

aetos10.png

Σχεδόν σε όλο τον κόσμο τα κορίτσια έχουν σαφώς μεγαλύτερο άγχος για τις επιδόσεις τους στα μαθηματικά από ό,τι τα συνομήλικα αγόρια, σύμφωνα με διεθνή μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο PLoS One.

Επιπλέον, στις δύο από τις τρεις τα κορίτσια έχουν κατά μέσο όρο χειρότερες επιδόσεις στα μαθηματικά σε σχέση με τα αγόρια.

Η μελέτη έρχεται να ενισχύσει τα συμπεράσματα άλλων ερευνών που έχουν δείξει ότι οι γυναίκες, τόσο ως φοιτήτριες, όσο και ως επαγγελματίες, εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά συμμετοχής, σε σχέση με τους άνδρες, στον τομέα της Επιστήμης-Τεχνολογίας-Μηχανικής-Μαθηματικών (STEM), ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες.

Στην παρούσα μελέτη, ψυχολόγοι Πανεπιστήμια του Μισούρι και της Καλιφόρνια στο Ιρβάϊν των ΗΠΑ, καθώς και της Γλασκόβης στη Σκοτία, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντέηβιντ Γκίρι, ανέλυσαν στοιχεία για μαθητές 15 ετών σε πάνω από 60 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Η γενική διαπίστωση ήταν ότι τα κορίτσια αγχώνονται σαφώς περισσότερο από τα μαθηματικά και μάλιστα αυτό συμβαίνει ακόμη και στις χώρες με την μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ των δύο φύλων. Τα αρνητικά αυτά συναισθήματα και ο φόβος συχνά οδηγούν τα κορίτσια να αποφεύγουν τα μαθηματικά και άλλα μαθήματα που περιέχουν μαθηματικά (π.χ. φυσική), με αποτέλεσμα αυτό να έχει αντίκτυπο και στις μετέπειτα επιλογές και ευκαιρίες, όσον αφορά τις πανεπιστημιακές σπουδές και την καριέρα τους.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτό το άγχος έχει διάφορες αιτίες. Όμως, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι δεν φαίνεται να μειώνεται αν έχει ένα πρότυπο μέσα στην οικογένεια, π.χ. μια μητέρα που ακολουθεί επιστημονική-τεχνολογική-μαθηματική καριέρα.

Από την άλλη, η μελέτη επισημαίνει ότι ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες οι γονείς τείνουν να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην μαθηματική εκπαίδευση του γιού παρά της κόρης, παρόλο που σε αυτές τις χώρες ζουν αναλογικά οι περισσότερες γυναίκες που ακολουθούν καριέρες στο πεδίο STEM.

Οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι «οι πολιτικές για την προσέλκυση περισσότερων κοριτσιών και γυναικών σε θέματα όπως η επιστήμη των υπολογιστών, η φυσική και η μηχανική έχουν σε μεγάλο βαθμό αποτύχει, παγκοσμίως. Δεν είναι λάθος να πούμε ότι κανείς δεν ξέρει τι είναι αυτό που στην πραγματικότητα θα τραβήξει περισσότερα κορίτσια σε αυτά τα πεδία».


Πηγή:  NeaDiatrofis

Share this post


Link to post
Δημοσίευση σε άλλες σελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Σχολιάστε στο θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Φορτώνει...

ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ ΤΟ HELLENISM.NET!

Εάν σας ενδιαφέρει να γίνετε ενεργό μέλος του Hellenism.Net σαν moderator στο forum, ή αν σας ενδιαφέρει να γράφετε άρθρα/κείμενα στους λογαριασμούς Facebook, Twitter και Google+ του Hellenism.Net, ή αν ασχολείστε με προγραμματισμό ιστοσελίδων, τότε επικοινωνήστε μαζί μας!

Χρειαζόμαστε εθελοντές για να κρατησουμε το  Hellenism.Net ζωντανό!

Follow us

Hellenism.Net Facebook Feed

×
×
  • Create New...